Visita incineradora

3.jpg
4.jpg
5.jpg

Alumnes de Xaloc Escola Tècnica Exploren la Gestió Sostenible de Residus al Consorci del Maresme

Els estudiants del primer curs del cicle formatiu de grau superior de Manteniment d'Instal·lacions Tèrmiques i Fluids, juntament amb els companys del segon curs del cicle de Manteniment Electromecànic, van tenir l'oportunitat de visitar la planta del Consorci per al Tractament de Residus Sòlids Urbans del Maresme.

Durant aquesta sortida educativa, els alumnes van poder endinsar-se a les instal·lacions automatitzades que s'utilitzen per dur a terme la selecció i el processament dels residus. Els estudiants van presenciar de primera mà com es gestionen les deixalles de manera eficient i sostenible.

A més a més de conèixer el funcionament intern de la planta, els estudiants també van aprendre sobre l'aprofitament energètic que es pot obtenir a partir de la gestió adequada dels residus. Aquesta experiència els va oferir una perspectiva pràctica sobre la importància de la gestió sostenible dels residus en la preservació del medi ambient i la promoció de l'energia renovable.

Durant la visita, es va subratllar la importància de fomentar pràctiques de selecció i reciclatge a casa com a part fonamental d'un estil de vida sostenible. Els estudiants van ser encoratjats a portar aquests coneixements a les comunitats i promoure hàbits responsables de gestió de residus entre els seus familiars i amics.

A Xaloc Escola Tècnica ens enorgulleix oferir als nostres alumnes experiències educatives enriquidores que van més enllà de l'aula i els preparen per convertir-se en ciutadans compromesos amb la cura del medi ambient i el desenvolupament sostenible.